Informace týkající se zápisu do 1. tříd

Tento rok nám přináší i několik změn, které se týkají zápisu ke školní docházce. Hlavní změnou je, že zápis do 1. tříd nebude probíhat v lednu, ale v dubnu.

Otázku, zda je to dobře, či ne, zodpoví až čas, ale jedno je jisté. V případě, že budete chtít nebo potřebovat s dítětem něco do září dohnat, budete mít nyní velmi málo času. Na rozdíl od zápisů v lednu, kdy byl čas do začátku docházky téměř 9 měsíců. Za 4 měsíce se toho tolik, bohužel, stihnout nedá.

V případě, že jste rozhodnuti dát dítěti odklad, na sepsání žádosti a vyřízení ostatních podkladů (doporučení odborného lékaře, vyšetření v pedagogicko–psychologické poradně), máte čas jen v době zápisu. A vzhledem k tomu, že pedagogicko-psychologické poradny bývají velmi zahlceny, může se stát, že nestihnete vše vyřídit včas. Pokud zvažujete možnost odkladu, doporučuje se vyšetření v poradně a ostatní náležitosti provést s dostatečným předstihem před zápisem. O tom, zda odklad skutečně provedete, můžete rozhodnout i později. Tedy poradna Vám může vydat potvrzení na odložení docházky, ale neznamená to, že dítě později odklad skutečně musí mít. Žádost se podává v době zápisů do 30. dubna, přičemž ředitel má právo poskytnout lhůtu většinou v délce 30 dní (tedy do 31.5.) na doložení dokladů či případných oprav. Rodiče mají vždy poslední slovo, takže v případě, že si budete přát, aby dítě od září nastoupilo do školy, nic Vám v tom nebude bránit.

Přítomnost dítěte u zápisu není vyžadována. V případě, že je dítě nemocné či není schopné se z nějakého důvodu v termínu k zápisu dostavit, není nutné, aby se na pohovor dostavilo dodatečně, jak bylo dříve běžné.

Udivující je však změna, kdy se dítě nemusí účastnit pohovoru vůbec. Tedy nebude vyžadován pohovor s paní učitelkou či vypracování zadaných úkolů.

To však není doporučováno. Na zápis se děti těší a je lepší, když se potkají na zápisu s paní učitelkou, s dalšími dětmi a poznají nové prostředí, kde budou v budoucnu trávit svůj čas. Děti budou při prvním dnu docházky klidnější, když přijdou do prostředí, kde už dříve byly. Rodiče mohou sledovat, zda se dítě nebojí, nemá problém s komunikací, zda se dobře orientuje v cizím prostředí, jak reaguje na otázky nebo jak vychází s ostatními dětmi. Toto může být pro rodiče výbornou zkušeností a při pozorování svého dítěte v cizím prostředí se může přesvědčit o tom, zda odklad docházky je pro dítě tou správnou volbou.

Chci poslat poptávku
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.