Ponny English Preschool

Ponny English Preschool je anglickou mateřskou školkou, která se zabývá vzděláváním a výchovou dětí ve věku 3 – 7 let v anglickém jazyce. Školka Ponny English Preschool postupuje podle osvědčené filozofie Early Years Foundation Stage for England, aby dětem otevřela cestu k co nejpřirozenějšímu způsobu nauky anglického jazyka. EYFS je kombinováno s konceptem české předškolní výchovy. Celý program školky Ponny English Preschool je postaven tak, aby se dítě rozvíjelo po všech stránkách, sociálně, fyzicky i mentálně.

Ponny English Preschool nabízí své služby nejen rodičům, resp. jejich dětem, ale také těm, kteří mají zájem otevřít si svou školku, a to na bázi franchisingové spolupráce. Tato metoda spolupráce, v posledních letech velmi žádaná, a to zejména v době finanční krize, kdy pouze osvědčené metody a standardy, dobré jméno společnosti a vysoká úroveň poskytovaných služeb osvědčených v čase jsou zárukou úspěchu takového podnikání. Je třeba se ovšem na nabídku služeb nejen Ponny English Preschool, ale i ostatních poskytovatelů franchisingových oprávnění v oboru předškolní výchovy a vzdělávání podívat zblízka.

Služby školky Ponny English Preschool jsou identické s ostatními anglickými školkami – nízký počet dětí na 1 učitele, výuka v anglickém jazyce, rodilí mluvčí součástí pedagogického týmu, rozmanité aktivity, ale i dozor specialistů (psycholog apod.). Z pohledu potenciálního klienta - franchisanta je třeba získat objektivní informace nejen o provozu samotném, ale o ekonomické stránce celého projektu – tedy vstupní investici, provozní investici, návratnosti, ziskovosti, poměru mzdových nákladů na obrat či na učitele, anebo dítě atd. Jen po získání opravdu všech informací determinující úspěšnost takového rozhodnutí je možné počítat s úspěšným provozem školky.

Např. společnost KinderGarten, která nabízí franchisingové partnerství, již za dobu svého působení otevřela celkem 12 franchisových poboček. To ze společnosti KinderGarten činí z  největší síť zařízení předškolní výchovy a vzdělávání. Podle ceny obvyklé na trhu je možné usuzovat, že 1 franchisové oprávnění je k dispozici od 200.000,- - 500.000,- Kč. Tato investice by se franchisantovi měla vrátit do cca 2 let.

Je třeba ale připomenout, že v r. 2009 společnost KinderGarten přišla o část své pobočkové sítě – a to:

  1. Praha – Východ,
  2. Praha – Západ,
  3. Praha 6,
  4. Praha 14.

Všechny tyto pobočky byly budovány na základě franchisové spolupráce. Celková investice v každé z těchto poboček byla na úrovni cca 1.000.000,00 Kč (pozn. autora: odhad), ale uzavření těchto poboček přineslo nejen rozhořčení a smutek, ale především vystřízlivění.

Franchisová spolupráce není zárukou úspěchu, negarantuje návratnost investice bez vlastního přičinění a není klíčem ke zbohatnutí. Franchisová spolupráce je partnerským spojením, kdy předáním práv od franchisora franchisantovi a úhrady odměny za tato práva smluvené ovšem kontakt mezi franchisorem a franchisantem teprve začíná (a musí být velmi intenzivní). Mnohdy franchisanti nemají potuchy o samotném provozu –, a to jak v době zřizování školky (či jeslí), ale i samotném provozu školky (či jeslí).

Někteří z Vás si možná kladou dotaz: „A proč ne miniškolku?“ – nižší náklady a tím pádem nižší rizikovost. Nenechte se zmást – chcete-li provozovat opravdovou školku, dát dětem k dispozici kvalitní předškolní výchovu a vzdělání, miniškolka není tím správným rozhodnutím.

Dostáváme se k samotnému meritu věci – informace. Máte-li k dispozici věrohodného partnera, který Vám dokáže zodpovědět každý dotaz, který dokáže rozptýlit i tu nejmenší obavu, který si dokáže poradit s každou situací, ten bude s největší pravděpodobností schopen Vám dát jistě vše potřebné k tomu, aby Vaše rozhodnutí bylo správné.

Demonstrujme si předchozí odstavec na příkladu: Jdete do restaurace, kde jste ještě nikdy nebyli a ani Vám ji nikdo nedoporučil. Rozhodujete se podle podle ceny, anebo podle dojmu z venku? Anebo podle interiéru, podle čistých výloh, podle nabídky jídel a pití, podle příjemnosti a úslužnosti obsluhy, kvality jídla a celkového dojmu? A ruku na srdce – je Vám příjemnější se najíst „zalevno“, ale v ne zrovna příjemné atmosféře – kdy na jídlo čekáte dlouho, jídlo není kvalitní, a za tuzér 10 % Vám číšník ani nepoděkuje? Anebo si raději připlatíte a budete si vychutnávat každé sousto a každý okamžik v restauraci strávený? Čisté ubrusy, podložené stoly, čerstvé květiny, pěkný interiér, dobré jídlo vyrobené z kvalitních a čerstvých surovin, obsluha se po celou dobu usmívá a snaží se vyhovět všem Vašim přáním…

Otázkou ale zůstává, jakým způsobem „zvenku“ poznat, že se jedná o první či druhý typ podniku? Řešení je jen jedno: „Najezte se a pokud shledáte vše v pořádku, teprve poté zaplaťte.“ Tedy přesně tak, jak to děláme v Maxíkově jazykových školkách/jeslích.

Vážení čtenáři, máte jakékoliv dotazy? Neváhejte se na nás obrátit: info@maxikovaskolka.cz, 776 22 44 55.

Chci poslat poptávku
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.